Åt helvete me vården......

Jag har efter ett par idag dagars om och men ringt d sjukhus som en kompis varit inlagd på och berättat hur läget är med den här personen... personen som ja fick prata med verkade va snäll å trevlig å berättade att hon skulle prata med ett par läkare å se vad de kan göra åt saken.... hon ringde tillbaka å berättade att det inte fanns så mkt de kunde göra utan jag skulle nästa gång den här personen skulle uppträda underligt eller dåligt försöka få med mig kompisen till sjukhuset frivilligt me taxi eller tåg... och om det inte skulle funka skulle jag ta kontakt med polisen som skulle hjälpa mig med det.... sen frågade ja henne om ja har ringt förgäves å hon säger att nej d e inte förgäves men tyvärr kan vi inte göra nåt utan ta kontakt med en akutklinik nu så får du råd om hur du ska göra för att hjälpa din kompis som mår dåligt....  Ja fortsätter å fråga om d kan ta kontakt me kompisens mamma å berätta att kompisen har självmordstankar osv.... ne vi kan inte göra d heller nähä säger och vad kan ni göra då??? hon berättar ja om du tar kontakt me polisen å er till att kompisen kommer hit så kan läkaren göra en bedömmning för att se om personen har problem för att sen fastställa behandling.... ok men kommer personen att få hjälp då??? ne men me tanke på att du tar me kompisen me hjälp av polisen e kompisen tvungen att va här i en vecka..... Men kompisen kommer inte att bli bra på en vecka!!!!!! Ne ja kan tyvärr inte hjälpa dig vännen.....

Ok ja blir upprörd å fäller ett par tårar sen rycker ja upp mig å ringer akuten på st göran å frågar om d kan hjälpa mig med kompisen som har problem å d är jävligt otrevliga å korta mot mig sen säger d liknande saker som sjuksköterskan berätta för mig som jobbade på bromma sjukhus....

Å ärligt talat så fattar ja inte varför människor inte protesterar mot d här ja menar d finns folk som behöver hjälp som ingen verkar bry sig om..... ja har själv råkat ut för d här fast med andra avdelningar dock... ja menar människor som e självmordsbenägna å psykiskt instabila behöver vård annars kan d göra illa sig själva eller andra.....

Ja har varit me om att en bekant till mig har begått självmord å ja vill inte vara me om d här igen för den här personen e inte en bekant som ja inte har kontakt me utan en kompis som ja har kontakt me ofta.....

Fy fan för vården!!!!

Kommentarer
Postat av: Belle

Det bästa är att försöka resonera med dem. Om jag vore du skulle jag inte bli sur på dem i luren, då kommer de aldrig att hjälpa dig. Bäst är fjäsk... faktiskt...



Sen skulle jag också skriva upp lite frågor innan jag ringde, så att jag skulle vara väl förberedd på det de skulle kunna säga osv. Pröva?

2008-08-05 @ 21:36:00
URL: http://2livelife.wordpress.com
Postat av: Nazli

d va så ja gjorde å ja va cool lugn tills ja la på men d bad mmig å ringa st göran.... å de dissa mig totalt d lät typ låt han dö å sen när han kommer in i en liksäck så kan vi säga att vi misslyckades.. typ... d va extremt otrevliga men ja ska ringa hans riktiga behandlingshem när d har öppnat efter semestern igen

2008-08-05 @ 22:23:18
Postat av: Belle

Yes Nazli :) don't give up :)

2008-08-06 @ 09:12:47
URL: http://2livelife.wordpress.com
Postat av: Nazli

ja lyckade nå fram till nån som har kontakt me kompisen.... ;) so my work here is done for now

2008-08-06 @ 10:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0