Tack för att du har gett mig hopp

Jag googlade fram nummret till ett behandlingshem som en kompis har varit inlagd på, så för en kvarts sen fick jag mod nog att ringa de... och jag måste säga att jag blev trevligt bemött och jag blev hänvisad till att prata med en person som hade kontakt med kompisens kontaktperson.... Samtalet va lite roligt ja förklarde läget väldigt kort å sammanfattad i början för att förklara vad jag behövde hjälp me å den sköterskan eller ansvariga frågar mig vad heter du??? Å jag blir alldeles livrädd för en sekund å tror å shit tänk om han ringer polisen å ber d komma in me mig för att d tror att d e jag som behöver hjälp!!!!!!..... Men sen så sa han att ville veta vem jag va och att min identitet inte skulle avslöjas för någon annan, vilket fick mig att bli lite lugnare men d e egentligen sak samma.... Men när jag förklarde allting så sa han ja vi har kontakt med din kompis så du kan vara lugn men skulle d blir nåt akut så vet du vad du måste göra..... Och en sak till som ja måste säga till  dig är att det är väldigt bra att du ringer till oss och berättar vad som har hänt för nu kan vi vidarebefodra det här till kompisens kontaktperson så att d kan prata med kompisen och hjälpa kompisen...... tyvärr e d inte så många som vågar ringa när d ser att nån mår dåligt men bra gjort....... 

Så inte nog me att ja lyckades nå ut till nån som kanske kan hjälpa min kompis men ja fick världens pepp talk...... haha ja trodde att d skulle sluta me att d skulle säga att d inte finns så mkt d kan göra å att ja skulle bryta ihop i tårar men snacka om att d har gett mig lite hopp om att d hela kanske löser sig tids nog.... för d här kan ta lååååååång tid men d e säkert värt d..............  

Kommentarer
Postat av: Belle

Grattis Nazli :) well done :)

2008-08-06 @ 10:54:29
URL: http://2livelife.wordpress.com
Postat av: Nilla

Det finn hopp i världen iallafall!^^

Bra gjort!^___^

2008-08-06 @ 14:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0