Diagnos utbränd

Som ni vet så hade jag en tenta inlämning idag... å jag lämnade in tenta med lite om och men.... på väg till bibblan dvs i bussen på väg till skolan började jag att få svårt å andas... ja trodde att d inte va nåt ja e småförkyld så d beror på d... men i hissen på väg till bibblan blev mina ben till spaghetti å jag föll ihop i hissen i tårar å bröstsmärtor jag fick ovkså jättesvårt å andas... .som tur så va jag själv annars hade d varit jättepinsamt... men jag kom fram till bibblan å tårarna vill inte sluta å rinna å jag kunde knappt andas, nu började mina händer å skaka.. jag ringde hem å jag fick rådet å åka till sjukhus, men jag tog kontakt me skolsystern först så jag fick gå dit och hon tog mitt blodtryck å prata me mig lite grann... efter cirka 45 min där så konstaterade hon att jag e helt sönder stressad å utbränd... så hon säger jag beställer en taxi till dig du behöver åka till sjukhuset för att få hjälp.. så höjer jag rösten å säger inser inte du att jag har en tentainlämning ida, jag kan inte åka till sjukhuset nu jag har inte tid för sånt....
så kollar hon allvarligt på mig å säger inser inte du vad jag säger till dig....

ja hursomhelst så säger hon du måste till läkaren å få behandling å bli sjukskriven du e utbränd du kan inte fortsätta såhär.... men ja strunta i de och går tillbaka till bibblan å avslutar tentan... jag får en del hjälp av en annan kursare... jag avslutar tenta å tar min remiss å åker in till UMAS de kollar mitt hjärta å d e inget fel... å på grund av min remiss fick jag träffa läkaren skitsnabbt å han sa samma sak att jag e utbränd och att jag behöver vila å ta d lungt... men jag bad om att inte bli sjukskriven för att jag har en annan tenta som ska in på freda å att jag behöver csn pengarna.. jag lovade å varva ner.. hur d nu ska gå till..... allt som allt tog d cirka en timme just på grund av remissen skolsköterskan hade skrivit....

Men jag kommer inte att plugga nåt mer ida utan jag tar i tu med allt annat imorron å ja ska försöka å varva ner å andas.. jag har fortfarande ont i bröstkorgen å mina händer e lite smådarriga fortfarande...


Kommentarer
Postat av: Nilla

har du funderat på typ.. jag vet inte, terapi eller något sånt? kan vara skönt att prata av sig med någon utomstående ibland.



(spahelg för tjejerna vintern 2008? ;) )

2008-11-05 @ 07:26:44
Postat av: Mallan

Bra förslag Nilla! Tror vi kan behöva en spahelg allihopa!



Å Nazli: att gå till nån och prata kan faktiskt hjälpa riktigt mycket! Det hjälper ibland att bara få prata av sig om sin stress och sina känslor. Känna att nån är där för att lyssna enbart på dig och det du har att säga! Psykologer och andra som man kan gå och prata med kan hjälpa en att sätta upp planer för vad man ska göra, när man ska göra saker och hur man ska göra dem. De kanske har en massa bra tips som kan hjälpa dig!



Stor kram och va rädd om dig!

Å tänk på att hälsan är viktigare än skolan!

2008-11-05 @ 14:12:27
Postat av: Belle

Röstar också för en spahelg :) Hasseludden kanske? Du tyckte väl att Hasseludden var bra Eve?



Vet hur du känner dig Nazli. Jag vart ju utbränd av IT- utbildningen eftersom jag avskydde skolan, ämnena och klasskompisarna. Jag började gråta mitt i restaurangen i våras... :/



Det jobbigaste var väl att man kände att man inte kunde varva ner. Även fast man anser att man är stark som människa innan så försvinner det när man mår så dåligt. Då måste ta din tid för avkoppling. Nilla och Malins tips låter väldigt vettiga. Tönk på det iaf :)

2008-11-05 @ 15:09:11
URL: http://2livelife.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0