Veggies en lyxvara?

Jag och min rumskompis Avin har varit ute på Rosengård och nånstans här i närheten och shoppat, eller köpt mat rättare sagt.....  Maten blir dyrare och dyrare för varje dag som går... snart så kommer maten att bli en lyxvara.. speciellt för studenter och låginkomsttagare.... Det ska inte vara en lyx att få äta färsk frukt och färska grönsaker utan en rättighet att kunna göra det... Nu vet jag att ni tänker ännu en person som kommer och gnäller men jag gnäller inte utan jag tycker att alla människor i världen oavsett bakgrund, klass osv ska få äta varje dag och det ska både vara mat, frukt och grönsaker men även färskt och fräscht vatten... något som vi tar för givet...

Som student så kan man inte köpa färsk frukt och färska grönsaker varje dag för tillfället eftersom att priserna är höga.. och jag tycker att vi ska få utökat lån och bidrag ifrån CSN.... CSN borde inte ha fasta lån och bidrags utbetalningar utan de måste ta hänsyn till hur mycket det kostar att bo, äta, leva, betala böcker osv... för idag så hade jag inte klarat av detta utan en massa stöd ifrån mina föräldrar som har möjligheten att supporta mig med pengar när jag behvöver det.. men det är inte alla som har den möjligheten.. så sluta upp med detta CSN och börja öppna ögonen ser ni inte att det är en ekonomisk kris.. ser inte ni att studenterna blir fattigare och fattigare för varje termin som går....



Nu ska jag sluta med mitt gnällande och jag sak hjälpa Avin och laga mat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0