fan va ja blir lack....

Jag har haft en jävligt stressig dag å inte bara på jobbet.... Innan jag åkte iväg så va jag tvungen å ordna ett par saker å när jag väl åker till jobbet så e mitt tåg försenat så jag får springa hela vägen så att jag inte skulle bli försenad.. Väl på jobbet e allt skitstresigt i och me att d har börjat några nya på jobbet så vi fick hjälpa d lite grann....

Sen innan ja ska hem från jobbet så frågar min chef mig om ja vet alla regler.... ja fattar ingenting men så berättar min chef att nån vän till mig har lagt ut fest party bilder där ja e me... Å ja visste om dessa regler sen innan men ja skicka en del bilder till en kompis från när vi va på sem i juni.. å bad henne specifikt om att d inte får finnas nåt på FB eftersom vi har en policy på jobbet...

Hon bryr sig för fan inte.... dessutom blir hon sur... jag förstår mig inte på såna personer... kom igen jobbet ja har e ta mig rätt seriöst å jag har en jävligt stor chans till att få en mkt bättre tjänst när ja e klar me skolan i dec.. jag tänker fan kämpa för att få en mkt bättre jobb.

jag kommer att lacka ur big time.... 


Kommentarer
Postat av: Mallan

Vadå, så ni får inte synas på några som helst festbilder eller liknande under tiden som ni är anställda där?

2009-08-18 @ 09:49:17
Postat av: Nazli

nej inga som helst foton på oss under tiden vi e anställda.

2009-08-18 @ 10:05:31
Postat av: Kattungejäveln

Vad då inga foton?

Hur kan de kontrollera det?

Var går gränsen? Bilder på bloggar? Bilder på nätet med eller utan ert namn, ÖVERHUVUDTAGET?

Får ett företag ens lägga sig i vad man gör på ens fritid??

2009-08-18 @ 21:51:33
URL: http://kattungejavel.blogg.se/
Postat av: Nazli

Grejen e att d e många studenter som e anställda å tydligen e d nåt d som va anställda hos d tidigare gjort.. så nu har d infört nån regel om att inga bilder på facebook.. inga bilder där man e full/ berusad å inga bilder där d syns drinkar m.m. Å jag har inga problem me d utan d som gjorde mig arg va att jag hade förklarat läget för min kompis när ja skicka turkiet bilderna om va som gällde på mitt jobb å att va följderna va å hon valde att inte respektera mig... för jag trivs på mitt jobb å vill kunna fortsätta å jobba för d efter min examen.

2009-08-19 @ 11:24:51
Postat av: Nilla

Vad heter hon på fb?? Jag ska fanimej skicka ett hatmejl. =O

2009-08-19 @ 18:35:42
Postat av: Kattungejäveln

Nazli! Jag förstår att det kanske inte spelar sån stor roll för dig, men jag pratade med M och det är verkligen inte OK att de har en sådan "regel"! Företaget ska ge blanka fan i vad man gör på fritiden, man har betalt för sina timmar, då äger de en, men inte när man gått hem! De kan absolut inte styra över ens liv på det sättet! FY FAN VAD JAG HATAR FÖRETAG SOM TROR ATT DE HAR RÄTT ATT FUCKA RUNT MED SINA ANSTÄLLDA HUR DE VILL! Möjligen kan de rekommendera en att inte ha bilder ute av säkerhetsskäl, men det finns ingen jävla regel att ta till, de har ingen rätt att bestämma sådant som rör den anställdas privatliv, inte en suck!

Förlåt Nazli om svordomarna flyger, men jag blir bara så jävla less...

2009-08-20 @ 12:28:54
URL: http://kattungejavel.blogg.se/
Postat av: Nazli

d e lungt....

2009-08-20 @ 23:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0