50 års present

Jag e såå febrig, förkyld å stressad så jag pallar inte skriva så mkt men jag tänker berätta min lilla hemlis... Jag köpte detta till min pappa på hans 50 års dag... snacka om att både han å alla 50 gäster vart överraskade...






Ferrari F430 Spider F1

Italienarna har all anledning över att vara stolta över Ferrarin F430 Spider F1. Trots hot från allt fler biltillverkare som vill åt Ferraris kunder är självförtroendet på topp. Magin och historiken är en stor del av förklaringen och är fortfarande en vital del i dragningskraften. Lägg även till gedigenhet, användbarhet och framtidsteknologi och du börjar förstå. Inkvartera dig i sittbrunnen i en Ferrari F430 Spider för en dag och allt blir plötsligt glasklart. Läs mer på Ferrari's hemsida >>


Fakta
 
Biltyp 2 Sittplatser Cabriolet
 
Motorplacering Mittmotor
 
Motor V8, 4 308 cm3
 
Hästkrafter 490 hk vid 8 500 r/min
 
Acceleration 0-100 km/h 4,0 sekunder
 
Toppfart 310 km/h
 
Pris inkl. utrustning SEK 2 512 000


Lamborghini Gallardo SE e-gear

Lamborghini Gallardo SE är ett bilnamn som direkt skapar elektriska signaler ut i ryggmärgen. Ett namn som är exotiskt, konstnärligt och kraftfullt. Gallardo SE erbjuder skräckblandad upphetsning vid fullgasaccelerationer där de fyra hjulen sätter sig i underlaget och skjuter iväg bilen. Detta ackompanjerat av ett underbart motorvrål från V10:an på fem liter. Att Gallardo SE är extrem råder det inga tvivel om, kompromisslös är lite ljug – den har kvar luftkonditionering och elhissar. Lamborghini Gallardo SE är limiterad till 250 ex för hela världen. GR8 Experience har bilnummer 244. Läs mer på Lamborghini's hemsida >>


Min pappa har fått ett presentkort där han får köra en av dessa bilar i ca 40 plus 30 min genomgång... Han får själv välja vilken bil han vill köra.. Jag behöver inte säga mer... Varenda person ville att jag skulle va deras dotter ögonblicket de insåg vad jag hade ordnat....  ;)

Fakta
 
Biltyp 2 Sittplatser Cupé
 
Motorplacering Mittmotor
 
Motor V10, 4 961 cm3
 
Hästkrafter 520 hk vid 8 000 r/min
 
Acceleration 0-100 km/h 4,1 sekunder
 
Toppfart 314 km/h
 
Pris inkl. utrustning SEK 1 949 000

Kommentarer
Postat av: hanna

:) Cool present. Nu hoppas DU förstås att han får mersmak och köper en av dem också

2009-12-23 @ 21:58:05
Postat av: Nazli

Jag kan alltid hålla tummarna för d.. ;)

2009-12-23 @ 23:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0